8 Ekim 2011 Cumartesi

AÇIKLAMALI TULUM VE BEBEK HIRKASI



TULUMUN AÇIKLAMASI:


Öncelikle tulumumuz iki bacaktan oluşuyor ben burada tek bacak sayısını anlatacağım, ancak sayılarda herhangi bir yanlışlığa meydan vermemek için ben iki bacağınıda aynı şişte başlayarak ördüm.
Bacağımıza 36 ilmek ile başlayıp ben 10 sıra lastik ördüm ama burası size kalmış bir ayrıntı.
1.Sıra: İlk ilmeği boş alıp, dibine batarak bir tane arttırıyoruz. 17 ilmek düz örüp, yine dibine batarak bir arttır, 2 düz ör, dibine batarak 1 arttır, 17 ilmek ör, 1 arttır, 1 düz ör.
Şimdi ortadan arttırdığımız yerlere bir belirteç koyup, her düz sırada yukarıdaki gibi arttırılmak şartı ile 5 defa bunu tekrarlayın. (Not: Eğer ipiniz çok ince ise bu yeterli yüksekliği sağlamayacağı için bu şekilde uzatılabilir). Yeterli yüksekliğe eriştikten sonra, bacakların iç tarafından yani ağ kısımlarından her iki taraftan da 5-6 ilmek attırılır. Bu işlem tamamlandıktan sonra iki bacak birbiri ile eklenir. (NOT: Ben kolumun üzerinde ördüğüm için misinalı ile örmekte zorlanıyorum, dolayısıyla benimkinin arkası dikişli, önü düz oldu. Eğer misinalı ile örülecek se dikişsiz ve tüm olarak çıkacaktır ki, bu daha da güzel bir görüntü sağlar). Birleşme işlemi tamamlandıktan sonra, yine yanlardan arttırdığımız, yani daha önce işaretle ayırarak arttırdığımız yerlerden 3 sırada 1 olmak üzere 3 defa arttırarak, yüksekliğin 15-16 cm olmasını sağlıyoruz. Bundan sonra ise, dümdüz devam edilecek. İlk başladığımız lastikten itibaren 30-32 cm olana kadar.(Yaklaşık 50-52 sıraya denk geliyor.) Daha sonraki sıralarda ise, Her 3 sırada bir, (yine yanlardan arttırma yaptığımız gibi, bir eksilt 2 ör, bir eksil biçiminde) 3 defa eksiltilecek. Sonra, sayıları eşitleyip koltuk altları için her iki taraftanda 4 ilmeği kapat. Bundan sonrası için sadece ön tarafı örerek devam edeceğiz. Bunu yaparken de, her düz örmelerde koltuk altlarında 3 defa 1 ilmek kesilecek. Bu işlemi tamamladıktan sonra ise kalan ilmek sayımızın ortasından 10 ilmeği bir defada kapatın. Ve yakanın kesimi her iki taraftan da olmak üzere 3-2-1 olacak. Askılar için sanırım 10 yada 12 ilmek kalacak ve askılar için yeterli uzunluk sağlandığında ilik açılarak kapatılacak. Arka kısmını da aynı şekilde ördükten sonra tulumumuzun gövde kısmı tamamen bitmiş olacak. Daha sonra ağ kısmından ilmek toplayarak lastik örülecek yalnız ön taraftaki lastiğimize ilik yerleri açacağız. Daha sonra ayrı parça halince ceplerimizi yapıp, kenarlarını tığlayıp tulumuza monte edeceğiz. Bu arada kol ve yaka ağızlarını da tığlamayı unutmayalım. Umarım yeterince açıklayacı olmuşumdur.

3 yorum :

  1. cananacığım eline sağlık canım ne kadar cici takımlar bunlar...

    YanıtlaSil
  2. HEPSİ ÇOK GÜZEL OLMUŞ BİRDE NASIL YAPILDIKLARINI YAZARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM SARI HIRKADA HARİKA OLMUŞ 6 AYLIK KIZIMA ÖRMEK İSTİYORUM

    YanıtlaSil
  3. BEN SONRADAN OKUDUM SATTIGINIZI KUSURA BAKMAYIN

    YanıtlaSil