27 Mayıs 2012 Pazar

AÇIKLAMALI TIĞ İŞİ BATTANİYE MODELİ



Kıyıda köşede öylesine çok ipim varmış ki, boyları 2 metre dahi kalmış olsa atmamışım, atamamışım. Bu örneği çok beğenmeme rağmen bir türlü kavrayamamıştım. Ama çözdüm sonunda. Her neyse ne canım siz görüntünün güzelliğine bakın bir kere. Bunu öylesine başladım bakalım ortaya ne çıkacak ama böyle iplerim arttıkça devam edeceğim. Ben sizlerle örneği paylaşmak istedim sadece. Daha ileri ki bir zamanda uyumlu renkler alıp battaniye örmeyi düşünüyorum. 




Daha önceden de söz verdiğim gibi açıklamasını resimli olarak anlatacağım.
Öncelikle istediğiniz uzunlukta zincir çekerek başlıyoruz işe. Daha sonra aşağıdaki şekilde geri dönüp ikili trabzan yapıp, arasına iki zincir çekerek devam ediyoruz.


İlk sırayı yukarıdaki gibi bitirdikten sonra geriye dönerek 4 zincir çekiyoruz ve boşluklara yine ikili trabzan yaparak devam ediyoruz.
Bu sırayı da aynı şekilde aralara iki zincir çekerek devam ediyoruz



Daha sonra farklı renge geçiyoruz. Dönüşlerde 4 zincir, aralarda 2 zincir çekiyoruz. Örneğin püf noktası pembeye geçtiğim resimde görüldüğü gibi bir alttaki mavinin içine batıyoruz. Battığımız yerlerin içine tığı batarak özellikle belirtmek istedim. Pembenin ikinci sırasında ise, mavinin ikinci sırasının içine batarak devam ediyoruz. Bu işte mantık renklerin 2 sıra halinde kullanılması. Ben anlaşılır olsun diye belirgin renkleri tercih ettim.


Sarı yünümüzlede aynı hareketleri tekrarlayarak uzatınnn uzatabildiğiniz kadar. Sonra bir güzel uzanın ve soğuk kış günlerinde üzerinize çiçekler açtırın. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Herkese kucak dolusu sevgilerimle.

40 yorum :

  1. çok güzel olmuş bayıldım,nasıl yapılıyor banada öğretirmisiniz evde o kadar çok yarım ipim varki değerlendirilmeyi bekleyen...

    YanıtlaSil
  2. Tabiki öğretirim, ama şu aralar biraz işlerim var. En kısa zamanda anlatımlı resimlerini ekleyeceğim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. sabırsızlıkla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  4. canancım ellerine sağlık...harika olmuş anlatımlar...ve foruma da eklediğin için çok çok teşekkürler....en kısa zamanda örmeyi düşünüyorum bende...

    YanıtlaSil
  5. harika bir model.. anlatım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Canancığım ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.Bu arada bloğunu yeni gördüm.Hayırlı olsun. Başarılarının devamı dileğiyle.Kendine iyi bak.Fazla gözlerini yorma.Hoşçakal.
    Gülay

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar hepinize çok ama çok teşekkür ederim, iyiki varsınız, iyiki hepimiz varız ve böyle ortak güzelliklerde buluşuyoruz. Hepinize kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  8. Günaydın Adana. Ben blogunuza harika bilmek geldi, ben sizin gibi, yapmanız öğretmek bloglar gibi. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  9. canancığım çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık abla çok güzel bir model ben de çok beğeniyorum bunu

    YanıtlaSil
  11. Linda manta! Feliz 2013! Beijos

    YanıtlaSil
  12. Ilove your site and this adorable pattern.
    I hope you don’t mind, but I have featured it on my japanese blog here:
    http://crocheandme.blogspot.jp/2013/01/colorful-croshet-blanket.html

    Thank you very much for sharing this pattern.

    YanıtlaSil
  13. KESİNLKLE HARİKA BİR MODEL VE ÇOK GÜZEL AÇIKLAMIŞSINIZ EMEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  14. ellerinize emeğinize saağlık model çok güzel anlatım ise süper
    sayfanız bir harika hangisini yapacağımı şaşırdım
    gulhemra

    YanıtlaSil
  15. Canan hanım
    açıklamalı tığ işi battaniye modelini ördüm harika oldu yalnız eni biraz dar oldu nasıl genişletebilirim bana bir fikir verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler
    gulhemra

    YanıtlaSil
  16. Gülhemracığım, sanırım bu durumda tek yapılması gereken şey eni genişletmek boy tarafından kenar gitmek. Benim Bloğumda kalpli bebek battaniyesi var. Onun kenarına bir bak istersen o şekilde kenar yapabilirsin. Ama eninin darlığını gidermek için önce boyuna ör ve bu ördüğün yer daha kalın olsun mesela 10 sora ör, sonra battaniyeyi bütünlemek için, en tarafından 6 sıra ör. Ayrıca ördüğüne çok sevindim. Ellerine sağlık, güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  17. Kenarlarından birer diş eksik mi örülüyor düzgün olması için.Öemek istiyorum ama kenarını anlayamadım.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, Dönüş yerlerinde resimde gösterildiği gibi zincir çekip, birinci dolgu değil, ikinci dolgunun içine batılıyor. Aslında mantık hep şu şekilde; Zikzak oluşturulurken bir yükseltip, bir ortadan birleştiriyoruz ya! O aralardaki dolgular hep iki adetten oluşuyor. Kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Çok teşekkür ederim.İlk fırsatta deniyeceğim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Çok teşekkürler, çok güzel anlatım elinize sağlık<3<3<3 teşekkür ederim.saygılar.

    YanıtlaSil
  21. Canan hanim battaniyenin orulme seklini bizle paylastiginiz icin tesekkur ederiz. Ileride ormeyi dusunuyorum yazmissiniz ordunuz mu acaba. Biz bu battaniyeden ormek istiyoruz kac numarali tig ile orulmeli? Hangi ipi kullanmaliyiz? Yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Tubariuss, Benim bu modelim tek bir ipe bağımlı kalmadan, yani evdeki artık iplerden ördüğüm için şu, ya da bu diyemiyorum. Ancak Nako Bonbon olabilir. Tığ numarası zaten aldığımız iplerin üzerinde belirtiliyor. Yani siz aldığınız yünün üzerindeki kağıda bakarsanız, orada tığ numarası yazar. Eğer eliniz sıkı ise o kağıdın üzerinde yazan tığ numarasından 1 numara büyüğüyle örün, yok normal sıkılıkta örüyorsanız zaten ip ve tığ birbirini dengeliyor. Şimdiden kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Eliniz sıkı ise bir numara buyuk tigla orun demeniz cok dusunceli olmus yoksa ipin uzerinde yazan tig numarasini alirdim. Annecigimin eli baya sıkı bir numara buyuk alayim oyleyse.
    Yorumunuz icin tesekkur ediyorum ve basarilar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  24. Canan hanım merhaba ellerinize sağlık .... daha detay anlatımı var mı...kaç zincir çekilecek? o dalgalanma nasıl oluyor..

    YanıtlaSil
  25. Rana hanım merhaba, detayları resimli olarak anlattım zaten. Resimleri takip ederek yaparsanız dalgalanmalar kendiliğinden oluşur zaten. Kaç zincir meselesine gelince o sizin yapmak istediğiniz büyüklüğe bağlı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Hello have you also the pattern in English? It is lovely. Helen

    YanıtlaSil
  27. canan hanım ellerinize sağlık çok güzel olmuş. ancak bazı yerlerde v şekli oluşmuş aaçıklama ile resim farklı okuyor. bazı kısımlarda aynı yerden çıkışlar var ya onu daha biraz daha açıklarmısınız. yeni yeni öğreniyorum ;)

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar, öncelikle yukarı doğru olan çıkıntı formunu verebilmek için elimizdeki uzun olarak çektiğimiz zincirin içine batıp bir trabzan yapıyoruz, aynı zincirin içine bir trabzan daha yapıp, 2 zincir çekiyor ve tekrar aynı zincirin içine iki trabzan daha yapıyoruz. Aşağıya doğru çıkıntıyı yapmak için ise; zincirin içine bir trabzan yapıyoruz ikinci trabzanı hemen yanındaki zincire batıyoruz, sonra hiç zincir çekmeden altta zincirden 4 zincir atlayıp yan yana iki tane tarbzan yapıyoruz. Örnek biraz yukarı çıktıkça formu oluşuyor. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  29. çok saolun :) deniz

    YanıtlaSil
  30. This blanket is beautiful and colours are great. Your site is well done ja interested. I don't understand your language, but those pictures tell me more than thousands words.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello,first of all ı would like to thank you for all of your kind comments thats make me sense. If you want to change the language of my blog ı have just add a widget for translation for my foreign visitors,by the way you can check my facebook page link below;

      https://www.facebook.com/canan.ozden.140?ref=hl

      Best Regards.

      Sil
  31. I love your throw/blanket..... so i started my own :-)

    Thank you!

    https://www.facebook.com/Marutska.nl/photos/a.685832818158526.1073741826.399388556802955/685832804825194/?type=1&theater

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıts really nice to take comments like this,and ı hope you will be succesfull for your own,by the way you can check my facebook page link below;

      https://www.facebook.com/canan.ozden.140?ref=hl

      Best Regards.

      Sil
  32. rengarenk ... çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  33. merhabalar ... bende örneğinizi çok beğendim denemeye başladım şu an dördüüncü sıradayım ama çok dalga dalga buruşuk oldu ya neden acaba ? pek analamıyorum bu işlerden de :(

    YanıtlaSil
  34. Thank you very much for this tutorial!
    Anna from Holland.
    http://annashaakwerk.blogspot.nl

    YanıtlaSil
  35. En kısa zamanda yeğenime yapmalıyım. Paylaştığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  36. canan hanım merhabalar..ben de birkaç yıldan beri bu örneğe bakıp bakıp vazgeçiyorum..dediğiniz gibi anlamakta güçlük çekiyorum çünkü fotolardan çözemiyorum elimde de örnek yok..merak ettiğim şey; siz işleyip bitirdiniz mi?? bitmiş halinin görseli var mı elinizde acaba..hadi bana cesaret verin :))

    YanıtlaSil